Hősiesség vagy realizmus?

M.A.G.U.S. logoA fantasy regények és filmek egyik visszatérő momentuma, amikor a keménykötésű hős már végigverekedte magát az elvetemült gonosztevő csatlósain, és megtorpan a kazamatákban, ahol a zárkák mélyéről az erőszakkal elhurcolt fiatal lányok pislognak kifelé rémülten. A hős ilyenkor természetesen lecsapja a lakatokat az ajtókról, és a szerencsétlen rabok boldogan menekülnek vissza szabadságba. Jöhet az összecsapás a gonosszal.

A realista fantasyben viszont  – a fenti példát ismét előrángatva – az elrabolt lányok rettegve kuporognak tovább celláikban, és eszük ágában nincs élni a frissen felkínált szabadsággal. Talán rohanjanak ki a város legmocskosabb negyedébe egy szál pendelyben, ahol nagy eséllyel megerőszakolnák, majd megölnék őket? Ha pedig mégis visszajutnak a családjukhoz, másnap úgyis visszahozzák őket a legálisan működő adósságbehajtók. Mellesleg hősünk ezzel pontosan tisztában is van, és heroizmusának feleslegessége nem először teszi keserűvé és mérhetetlenül dühössé. Ráadásul hiába indul el szétpofozni a gonoszt, ott sem olyan fekete-fehér a helyzet …

A kérdés tehát adott volt:  Melyiket preferálod, a hősiesebb vagy a realisztikusabb M.A.G.U.S.-t?

Aktuális körkérdésünk a MAGUS irodalmát és a szerepjátékot egyaránt érinti. Az irodalomban melyiket olvasod szívesebben? Vagy jól megfér a kettő egymás mellett? És a szerepjátékban? Milyen irányt tartanál követendőnek egy fejlesztés során?