A boszorkányok, boszokánymesterek – akiket a köznép mágusoknak vagy varázslóknak is hív – a mágia használatában jártas és oktatott személyek. Remdkívül keveseknek van esélyük, hogy boszorkányok váljanak, hiszen a mágiahasznlátra való képesség születési adottság és akikben megvan ez a tehetség azok többsége is előbb őrül meg, minthogy boszorkánnyá válhatna. Ezért a boszorkányok különboző iskolákat hoztak létre, ahol idejekorán elkezdhetik képezni a mágikus tehetséggel rendelkező gyerekeket.
A boszorkányok a mágikus energiájukat a 4 őselemből és az ‘5. elemből’, a katotikus nyers mágiból merítik. Harci varázslaik ezek tranformációjból áll. A magasabb mágia pedig ezen 5 elem áttételes aspektusainak alkalmazásaiból áll.
Itt kell megemlítenünk, hogy a teljes nekromancia iskola illetve az idézőmágia déminézéssel kapcsolatos fejezetei tiltott máginak számít, tehát egyetlen boszorkány tanulhat képzése során a démonológiról illetve a nekromancióról, kizárólag ezen mágiaformák ellen véádekezséről illetve a szörnyismeret révén. Így hiába szerepelnek nekromancia és démonidéző típusú varászualtok a boszorkányok varázslatlistáján alapesetben nem tanulhatják meg ezekt a varázslatokat, ha csak nem régi, elfeledet vagy titkon őrzött főliánsokon nem talál ezekre a tanokra. Természetesen mindig voltak és lesznek, akik megszegik a szabályokat, ők a mesélővel egyeztetve felvehetik a Tiltott Mágia képességet. (Lásd később.)
A mágiaismwret mellett jelentős tudmányos, történelemi és politkai ismereteik is vannak, ez utóbbi vonatkozásban sok boszorkány felér az uralkodókkal. Márcsak azért is, mert többszáz a mágiájuknak köszönhetően több száz évig élnek, így jóval több politikai, hadászati és egyéb tapasztalattal rendelkeznek, mint bármelyik uralkodó.
Kasztképességek
Boszorkányként a következő kasztképeségeket kapod:
Életerő pontok
Életerő kocka: 1d8 boszorkány szintenként
Életerő pontok 1. szinten: 8 + Egészség módosító
Életerő pontok magasabb szinteken: 1d8 (vagy 5) + Egészség módosító boszorkány szintenként az első után.
Szakértelmek:
Vértek: Könnyű vértek
Fegyverek: Egyszerű fegyverek
Eszközök: Semmi
Mentődobások: Bölcsesség, Karizma
Képzettségek: Válassz kettőt a következő listából: Átverés, Mágiaismeret, Megfélelmlítés, Nyomozás, Természet, Vallássimeret
Felszerelés:
A következő felszerelést kapja a boszorkány a hátteréből kapottakon kívül.
(a) könnyű nyílpuska 20 nyílpuska vesszővel vagy (b) bármilyen egyszerű fegyver
(a) varázslatkomponens övtáska vagy (b) mágikus fókusz
(a) tudományos felszerelés vagy (b) barlangász felszerelés
bőrvért, bármilyen egyszerű fegyver és 2 tőr
Varázstrükkök
1. szinten 2 varázstrükköt tanulhatsz meg a boszorkány varázslatlistájából, megtanul magasabb szinteken további varázstrükköket is tanulhatsz, amint az a boszorkánytáblázat Ismert Varázstrükkök oszlopában látható.
Varázslási Limit
A boszorkány táblázat megmutatja, hogy mennyi a varázslási limited. A varázslási limit azt jelenti, hogy a 2 rövid pihenő közt maximum hány varázslatot tudsz létrehozni. Rövid vagy hosszú pihenő befejezésekor a Varázslási Limited visszaáll a maximális értékre.
Varázslat Szint
A boszorkány ttáblázat azt is megmutatja a ‘Varázslat Szint’ oszlopában azt is megmutatja, hogy, hogy milyen szintű varázslatokat tudsz létrehozni.
A boszorkány a varázslatait mindig az általa ismert maximális varászulatszinten hozza létre. Például, ha 5. szintű vagy, akkor a 3. szintű varászaltként hozod létre az 1. és 2. szintű varászlatokat is. Így, ha egy 1. szint Boszárkánylövedék varázslatot 5. szintű boszokányként 3. szintű varázslatként ként hozol létre, ezért 1d12 helyett 3d12 villámsebzést fog okozni.
Az 1. és magasabb szintű ismert varázslatok
1. szinten 2 választott 1. szintű varázslatot ismersz a boszorkány varázslatlistáról. A további szinteken a boszorkány táblázat Ismert Varázslatok oszlopában láthatod, hogy tapasztalati szintenként hány varázslatot ismerhetsz. Amikor szintlépéskor új varázslatot tanulhatsz, akkor a megtanulni kívánt varázslat nem lehet magasabb szintű, mint az adott tapaszatalati szinten a táblázat Varázslat Szint oszlopa mutat. Például, mikor 6. szintre lépsz és új varázslatot tanulhatsz, akkor a tanulni kívánt varázslat szintje 1., 2. vagy 3. szintű lehet.
Ezen felül minden szintlépéskor lecserélheted az egyik isnmert boszorkány varázslatodat egy másik boszorkány varázslatra, mely szintén nem lehet magasabb szintű, mint az adott tapaszatalati szinten a táblázat Varázslat Szint oszlopa mutat.
Varázshasználói Képesség
A Karizmád a varázshasználói képességed, szóval a Karizmád használd, amikor gey varázslat a varázshasználói képességedre utal. Ezenkívül szintén a varázshasználói képességedet hasznlod, amikor a varázslataid Nehézségi Fokának illetve Támadódobásainak meghatározásához.
Varázslatmentő NF = 8 + Képzettségbónuszod + Karizma módosítód
Varázalat Támadás Módosító = Képzettségbónuszod + Karizma módosítód
Varázslatfókusz
Varázslatfókuszt használhatsz a varázslataidhoz.
Szint | Szakértelem Bónusz |
Boszorkány Képességek |
Ismert Varázstrükk |
Ismert Varázslat |
Varázslás Limit |
Varázslat Szint |
Mágikus Képesség |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | +2 | Egyedi Mágia, Elemek Uralma | 2 | 2 | 1 | 1. | - |
2. | +2 | Misztikus Képességek | 2 | 3 | 2 | 1. | 2 |
3. | +2 | Boszorkányfókusz | 2 | 4 | 2 | 2. | 2 |
4. | +2 | Tulajdonságnövelés #1 | 3 | 5 | 2 | 2. | 2 |
5. | +3 | 3 | 6 | 2 | 3. | 3 | |
6. | +3 | Gyógyvarázs | 3 | 7 | 2 | 4. | 3 |
7. | +3 | 3 | 8 | 2 | 4. | 4 | |
8. | +3 | Tulajdonságnövelés #2 | 3 | 9 | 2 | 4. | 4 |
9. | +4 | 3 | 10 | 2 | 5. | 5 | |
10. | +4 | Védővarázs | 4 | 10 | 2 | 5. | 5 |
11. | +4 | Magas Mágia 6. szint |
4 | 11 | 3 | 5. | 5 |
12. | +4 | Tulajdonságnövelés #2 | 4 | 11 | 3 | 5. | 6 |
13. | +5 | Magas Mágia 7. szint |
4 | 12 | 3 | 5. | 6 |
14. | +5 | Mágiaörvény | 4 | 12 | 3 | 5. | 6 |
15. | +5 | Magas Mágia 8. szint |
4 | 13 | 3 | 5. | 7 |
16. | +5 | Tulajdonságnövelés #3 | 4 | 13 | 3 | 5. | 7 |
17. | +6 | Magas Mágia 9. szint |
4 | 14 | 4 | 5. | 7 |
18. | +6 | 4 | 14 | 4 | 5. | 8 | |
19. | +6 | Tulajdonságnövelés #4 | 4 | 15 | 4 | 5. | 8 |
20. | +6 | Boszorkánykirály(nő) | 4 | 15 | 4 | 5. | 8 |
Boszorkány: 1. szint
Egyedi Mágia
Szülétésétől fogva minden boszorkány egyedi, csak rá jellemző módon kapcsolódik a mágikus erőkhöz. Ez kapcsolat fokozatosan teljesedik ki a fejlődése során, mely egyedi, csak rá jellemző, személyes varázslatok formájában mutatkozik meg. 1., 3., 5., 7. és 9. szinten bármely varászlatlistáról megtanulhat egy az adott szinten megtanulható varázslatot és ezek nem számítanak bele az ismert varázslatainak számába. A megtanulni kívánt varázslat nem lehet nekromnacia illetve démonidéző varázslat kivéve, ha a boszorkánynak van Tiltott Mágia képessége.
Vagyis 1. szinten egy bámilyen 1. szintű varázslatot, 3. szinten egy bámilyen 1. vagy 2. szintű varázslatot, 5. szinten egy bámilyen 1., 2. vagy 3. szintű varázslatot, 7. szinten egy bámilyen 1., 2., 3. vagy 4. szintű varázslatot, 9. szinten pedig egy bámilyen 1., 2., 3., 4 vagy 5. szintű varázslatot tanulhat meg.
Ezenkívül a 3., 5., 7. és a 9. szinten a boszorkány lecserélheti egy ismert varázslatát egy másik varászalatra, melyet bármely varzslatlistáról választhat.
Elemek Uralma
A boszorkány 1. szinten megismeri az elemi transzformáció fortélyait. Varázslás közben a varázslatok eredeti sebzsétípusát spontán meg tudja változtatni egyik másik sebzéstípusra. Például a Tűzsebzést, Fagysebzésre vagy Pszichikai sebzést Fénysebzésre és így tovább. Ez alól kivétel a Nekrotikus sebzéstípus. Sem Nekrotikusról, sem Nekrotikusra nem változtatható egy sezbzéstípus, kivéve ha a karakter rendelkezik a Tiltott Mágia képességgel.
Természetesen a varázslás közben spontán elemi transzformáció mágikus energiaveszteséggel jár, így a varázslat sebzskockája eggyel gyengül. d12-ből d10,
d10-ből d8, d8-ből d8, d6-ből d8, d4-ből d8, d4/2 (lefelé kerekítve) lesz.
Ha egy varázslatnak többféle sebzéstípusa is van, akkor mindegyik sebzéstípus egyedileg megváltoztaható. Ha többféle sebzéstípus esetén valémelyiket nem változtatja meg, akkor a meg nem változtatott sebzéstípus sebzéskockája is az eredeti marad.
Elem / Köztes elem | Mágiaiskola | Segzéstípus |
---|---|---|
Tűz | Elemi mágia | Tűz |
Fény | Illúzó mágia | Fény |
Levegő | Mentálmágia | Hang |
Mozgás | Időmágia | Villám |
Éter | Nekromancia | Nekrotikus |
Hideg | Idéző mágia | Fagy |
Föld | Teremtő mágia | Energia |
Kohézió | Védőmágia | Méreg |
Víz | Asztrálmágia | Pszichikai |
Átváltozás | Átalakító mágia | Sav |
Boszorkány: 2. szint
Misztikus képességek
Az okkult tudmányok tanulmányozása során feltárt titkos tudás révén misztikus képességekre teszel szert, melyek maradnó mágikus képessgekkel ruháznak fel téged.
2. szinten 2 misztikus képességre teszel szert, melyeket a boszorkány kaszt végén szereplő listáról váltszhatsz ki. A listról csak olyan misztikus képességet választhatsz, amely előfetételeinejk megfelelsz.
A boszorkánytáblázat Mágikus Képességek oszlopban láthatod, mely tapasztalati szinteken kapsz újabb mágikus képességeket.
Ezen felül minden szintlépéskor lecserélheted az egyik misztikus képességedet egy másik misztikus képességre, amennyiben megfelelsz a választani kívánt misztikus képesség előfeltéteinek.
Boszorkány: 3. szint
Boszorkány Varázslatfókusz
Minden varázshasználó hsznál valamilíen varázseszközt, melyet mágikus fókuszként használ a varászlataihoz, min pélédul varázspálcák, varázsbotok, varáűzsgömbök, szent szimpbólumok, stb. A boszorkányfokusz viszont ezeknél sokkal személyesebb, egyedibb varázseszköz, hiszen a létrehozásukkor beleplántálják a lelkük egy darabját, igy jóval nagyobb hatalmat ad nekik és a lelki kötés miatt a halálukkor a fókusz is megsemmisül.
Válassz egyet a lenti varászlatffókuszok közül. A választásod örökre szól.
Familárius Fókusz
Megtanulod a Famulus Idézés varázslatot, melyet rituáléként tudsz használniés nem számmít nem számít bele az Ismert Varázslataid számába.
A Famulus Idézés varázslat alkalmazásakor a varázusalt kleírásánál látható fmulusok mellett a következő lények valamelyikét is megidézheted: démonfi, kobold, ördögfióka, törpesárkány
Emellett, amikor Támadás akciót végzel, akkor azt végrahajtathatod a famulusoddal is és használhatod a famulusod reakcióját is.
Penge Fókusz
Normális akcióként a kezedbe idézhetsz egy Fenge Fókuszt az egyik üres kezdbe. Az idzett fegyver bármilyen közelharci szúró- vagy vágófegyver lehet, aminek a forgatásában képzett vagy. Minden idézéskor más típusú lehet ez a fegyver (kés, tőr, handzsár, stb.). A kezedbe idézett fegyver mágikusnak minősül ellenáls és immuinitás szempontjából a nem mágikus behatásakkal szemben. Például nem marja a nem mágikus sav.
A pengefókuszod eltűnik ha 1 percnéál tovább 5 lűbnál nagyobb távolségra keül tőled. Szintén eltünik ha szándékosan megszünteted az idézést (nem kerül akcióba), ha másik fegyvert idézel helyette vagy ha meghalsz.
Penge fókusszá alakíthatsz egy mágikus fegyvert, ha egy speciális szertartást hajtasz végre miközben a mágikus fegyvert kezedben tartod. A rituálé 1 óra alatt hajtható végre, amit rövid pihenőd alatt is megtehetsz. Ereklyén illetve intelligens fegyveren ez a rituálé hatástalan.
A rituáléval létrehozott mágikus penge fókuszodat a puszta akaratoddal az extradimenzonális térbe küldheted, ahonnan visszatér akezedbe, mikor pengefókuszt idézel. A pengefókuszod a lábad elé esik, ha az extradimezinális térben van, miközben 1 órás rituáléval megtöröd a köztetek lévő lelki köteléket vagy ha egy másik mágikus fegyverből készítesz penge fókuszt. Ha pedig meghalsz, a pengefókuszod elporlad.
Varázskönyv Fókusz
A varázskönyv fókuszt választva az Árnyak Könyve a varázslatok változtosabb repertoárját nyújtja számodra. Bármely varázslatlistáról választhatsz 3 varázstrükköt, melyek szomodra boszorkányvarázsla1tnak minősülnek. (A három varázstrükknek nem kell ugyanabból a listából származnia.)
Amíg nálad van varázskönyv fókuszod, addig ez a 3 varázstrükk nem számít bele az az általad Ismert Varázstrükkök számába és korlátlan szmban alkalamzhatod őket.
Ha elveszted az Árnyak Könyvét, akkor 1 órás ritutálé segítségvel újkat idézhetsz magadnak és az elveszett példány megsemmisül, ha még létezett. Ezt a tuálét akér a rövid akár a hosszú pihenőd alatt végrehajhatod. Ha meghalsz, a varázskönyv fókuszod hamuvá ég.
Boszorkány: 4. szint
Tulajdonság növelés
4., 8., 12., 16. illetve a 19. szintre érve megnövelheted egy tetszés szerinti tulajdonságod értékét 2-vel, vagy 2 különböző tulajdonságod értékét 1-1 ponttal, de egyetlen tulajdonság értéked sem növelheted 20 fölé. Tulajdonságnövelés helyett akár elsajátíthatsz egy Képességet is.
Boszorkány: 6. szint
Gyógyvarázs
A boszorkány 6. szintén képesség válik arra, hogy a nyers mágiát sebgyógyításra használja. Egy varázslathelyének feláldozásával varázsaltszintnyi ÉP-t képes gyógyítani egy lényen, akit megérint. Ha a gyóygított lény ÉP-je ezáltal a amximális ÉP-je fölé emelkedne. Akkor az ÉP maximuma feletti ÉP-ket ideiglenes ÉP-ként kapja meg a gyógított lény.
Ez a képesség nem használható, ha célpont lény ÉP-inek száma a maximumon van.
Boszorkány: 10. szint
Káoszcsapda
A boszorkány 10. szinttől kezdve képessé válik arra, hogy egyedülálló módon – a nyers mágiával – védje meg magát. Ha egy lény bármi módon sebezné a boszorkányt a boszorkányt és a boszorkány láthatja őt és 30 lábnál nincs is messzebb tőle, akkor reakcióként megpróbálhatja megakadályozni ebben a támadót aztálta, hogy meggörbíti körülötte a téridőt, melynek következtében a következő hatások érvenyesülnek:
1. A támadó minden támadó dobása hátrányból történik bárki ellen is irányul a támadó következő körének elejéig.
2. A boszorkány előnyből dobja a támadóval szembeni mentődobásait a boszorkány következő körének elejéig.
Ezt a képességét Karizma módosítónyi (minimum 1) alkalommal használhatja a boszorkány 2 rövid vagy hosszú pihenő között. A pihenők alatt nyeri vissza ezt a képességét.
Boszorkány: 11. szint
Magasmágia
A Magasmágia részeként 11. szinten egy 6. szintű, 13. szinten egy 7. szintű, 15. szinten egy 8. szintű és 17. szinten egy 9. szintű varázslatot tanulhatsz meg a boszorkányvarázslatok közül.
A Magasmágia varázslatainak mindegyikét csak naponta egyszer tudod használni, ezért nem is számítanak bele a varázslási limitedbe. Ezeket a varázslatokat csak egy hosszú pihenő utén tudod újra alkalmazni.
Boszorkány: 14. szint
Mágiaörvény
14. szinten már olyan közvetlen kapcsolatba tudsz kerülni nyers mágiával, hogy képessé válasz arra, hogy visszadd a varázshasználók elhasznált varázserejét. A boszorkányszinteddel megegyező számú Káoszpontot kapsz, melyek segítsgével és egy akciód felhasználásával tudod egy 30 lábon belüli barátságos lény egy Varázskalathelyét visszadni. (Akár saját magadnak is.) A lenti táblázatban láthatod, hogy egy adott szintű varázslathely visszanyerése hány Káoszpontba kerül.
Varázslathely | Visszanyerési Költség |
---|---|
1. szintű | 2 káoszpont |
2. szintű | 3 káoszpont |
3. szintű | 5 káoszpont |
4. szintű | 6 káoszpont |
5. szintű | 7 káoszpont |
Varázslatok erősítésére is használhatod a Káoszpontjaid. Ha egy 30 lábon belüli barátságos lény – aki látsz – varázsol, akkor reakcióként minden elköltött 2 káoszpontért 1 szinttel emelheted a létrehoazndó varázslat effektív szintjét, de ezáltal a varázslatot nem kell magasabb szintű varázslathelyből ellőni. Természetesen a saját varázsualatod effektív szintjét is növelhet így és azu semmiképp sem nővelheted a varázslat szintjét 9. szint fölé.
Rövid pihenés után a boszokányszinted / 2 Káoszpontot nyersz vissza, a hosszú pihenőd után pedig az összeset.
Boszorkány: 20. szint
Boszorkánykirály(nő)
A 20. szintre képessé válsz felhasználni belső energiáid, hogy visszanyerd a varázserőd, mintha egy hosszú pihenést végeztél volna. A napi Varázslási limited ismét a maximális értékére áll. Ezt a képeséget csak egy hosszú pihenést utáén használhatod újból.
Misztikus Képességek
Csak akkor tanulhatsz meg egy misztikus képességet, ha megfelelsz az előfeltételeinek amennyiben vannak neki és egy azzal időben, azonnal felveted a misztikus képességet, amint megfelsz a feltéleleinek. A szintfeltétel mindig boszokány(mester) szintre vontakozik.
Árnyakba Olvadás
Előfeltételek: 5. boszorkány szint
Egy akciód felahsználva lóthatlananná vlhatsz, ha félhomályban vagy sötétben tartózkodsz. Bármilyen akciód, reakciód illetve mozgásakciód eseteén a láthatatlanságod azonnal megszűnik.
Árnyvért
Korlátlan számban használhatod önmagadon a Mágusvért varázslatot anélkül, hogy anyagi komponest és varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Balsors Bélyege
Előfeltételek: 5. boszorkányszint
Átokvarázs varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Barát Mint Én
Előfeltételek: 7. boszorkányszint, Famulus fókusz
Varázsszőnyeg famulusra cserélheted a famulusodat.
Boszorkánylátás
Előfeltételek: 15. boszorkányszint
Eredeti formájukban látod a töled 30 lábon belül tartókodó lényeket függetlenül attól, hogy alakváltó vagy illúzió leplezi vagy átlalakító mágia leplezi eredeti mivoltát.
Boszorkánypenge
Előfeltételek: Penge Fókusz képesség
A Penge Fókusz fegyvered sebzése 1d4-gyel növekszik és energia-, fagy-, pszichikai-, sav-, tűz- vagy villámsebzés lehet a sebzéstípusa. Az Elemek Uralma képességeddel bármikor megváltoztathatod ezt a sebzéstípust.
Csábítás
Képzetté válsz az Átverés és a Meggyőzés képzetségekben.
Elbűvölő Sugalmak
Előfeltételek: 7. boszorkány szint
Kényszerítés varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Erősebb Famuluskapcsolat
Előfeltételek: Famulus Fókusz képesség
A famulus nem kell a reakcióját használni a támadásához, amikor hagyod neki, hogy a te körödben támadjon. Emellett a famumlusod a támadás sebzéstípusát is megtudja változtatni az Elemek Uralma képességed segítéségével.
Ezernyi Álarc
Korlátlan számban használhatod a Álcázás varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Elmeérintés
Ha akcióként megérintesz egy lényt, akkor az érzékein keresztül érzékelhetsz a következő köröd végéig, ha ő beleegyzik ebbe. Mindaddig, míg a lény azonos létsíkon tartózkodik veled egy akcióval fenntarthat kapcsolatot mikozben az érintésnek folyamatosnak kell lennie. Célszerűe ezt aképessget ülve vagy fekve végezni, mivel így érzelsz a saját érzékeid teljesen kikapcsolnak beleértve az egyensúly érzeked is beleértve.
Elmetompítás
Előfeltételek: 5. boszorkány szint
Lassítás varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Ezernyi Alak Mestere
Előfeltételek: 15. boszorkány szint
Korlátlan számban használhatod a Átalakulás varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Felemelő Léptek
Korlátlan számban használhatod a Lebegés varázslatot anélkül, hogy anyagi komponest és varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Másvilági Léptek
Előfeltételek: 9. boszorkány szint
Korlátlan számban használhatod önmagadon az Ugrás varázslatot anélkül, hogy anyagi komponest és varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Gyötrő Csapás
Előfeltételek: Bűvcsapás
Add a karizmamódosítód Bűvcsapás sebzéséhez sikeres találat esetén.
Halál Érintése
Előfeltételek: 7. boszorkány szint
Sebokozás varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával, melynek hatótávja 90 láb lesz érintés helyett, a sebzése pedig 2d10 + annyi d10 Nektorikus sebzés, amennyi a feláldozott varázslathely szintje. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Holtak Suttogása
Korlátlan számban használhatod a Holtak Beszélés varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Hússzobrász
Előfeltételek: 7. boszorkányszint
Átválltoztatás varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Káosz Kegyence
Előfeltételek: 9. boszorkány szint
Elementálidézés varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Ködös Víziók
Korlátlan számban használhatod a Néma Káprázat varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Lidérc Lándzsa
Előfeltételek: Bűvcsapás
300 lábra nő a Bűvcsapás hatótávja.
Mágiával Feltöltve
Előfeltételek: Nincs
A varászlatot egy olyan mágikus energiafolyamot hoz létre melye keresztül az elesett elenfeled életenergijának és varázserejének egy része visszáramlik ezena csatornán. Ha a varázslattoddal egy lény ÉP-it 0-ra csökkented, akkor ezálta 1d4 + Karizmamódosítód számú ideiglenes ÉP-t nyersz. Ezenkívül, ha a lény varászhasználó, akkor még plusz 1d4 ideiglenes ÉP-t kapsz.
Mágikus Látás
Korlátlan számban használhatod a Mágia Érzékelés varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Mester Szava
Előfeltételek: Familiáris fókusz képesség
Mindaddig, amíg azonos létsíkon tartózkodto telepatikusan kommunikálhatsz a famulosoddal és érzékelhetsz az érzékszervein kereszütl. Ezenkívül a saját hangodon beszélhetsz miallatt a famulusodon keresztül érzeklesz mégha a famulusod nem is képes a beszédre.
Ördögi Életerő
Korlátlan számban használhatod a Színlelt Életerő varázslatot anélkül, hogy anyagi komponest és varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Ördögi Látás
Egyaránt látsz mágikus- és nem mágikus sötétségben 120 lábnyi távolságra.
Rettenetes Szavak
Előfeltételek: 7. boszorkányszint
Összezavarás varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Rúnaőrző Szeme
Bármilyen nyelven írt írást el tudsz olvasni.
Sorsrabló
Rontás varázslatot alkalmazhatsz egy varázslathelyed feláldozásával. Csak egy hosszú pihenőd után teheted ezt meg újra.
Szomjazó Penge
Előfeltételek: 5. boszorkányszint, Pengefókusz képesség
Egy helyett kétszer támadhatsz a Pengefókusz fegyvereddel amikor támadás akciót végzel a körödben.
Taszító Csapás
Előfeltételek: Bűvcsapás
When you hit a creature with Bűvcsapás, you can push the creature up to 10 feet away from you in a straight line.
10 lábnyi lökhetsz el egy lényen önmagad irányából egyenes irányban, ha Bűvcsapással találod el. Ha többször találod el ugyanazt a lényt, akkor többször 10 lábnyira lökheted.
Távoli Tájak Víziói
Előfeltételek: 15. boszorkányszint
Korlátlan számban használhatod a Varázsszem varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Tiltott Mágia
Tanulhatsz démomdidéző és nekromanta varázslatokat is és Elemek Uralma képességeddel egyéránt Nekrotikusról bámilyen más sebzéstípusra változtatni egy sebzést és bármilyen sebzéstípusról tudsz Nekrotikusra változtatni egy sezbzéstípus.
Titkos Rítus
Előfeltételek: Varázskönyv Fókusz képesség
Bármely varázslatlistáról választhatsz két 1. szintű varázslatot, melyeket beírhatsz az Árnyak Könyvébe. Amíg nálad van a varázskönyv fókuszod, addig boszorkányvarázslatként alkalmazhatod ezt a 2 varázslatot és nem számítanak bele az általad Ismert Varázslatok számába.
Ha rituáléként írod be ezeket a varázslatokat az Árnyak Könyvébe, akkor az Árnyak Könyvével a kezedben a 2 választott varászaltot rituáléként hozhatod lérte még akkor is, ah eredtileg nem azok, ebben az esetben viszont nem használhatod őket másként csak mint ritulékat. Ha nem rituűléként írod be őket, akkor csak varázsalataid számát gyarapítják.
Ha kalandjaid során rituális varázslatot találsz, akkor beírhatod az Árnyak Könyvébe, ha talált varázslat szinte nem magasabb, mint boszorkányszinted fele felfelé kerekítve. Az Árnyak Könyvébe írás ideje 2 óra varázslatszinteként és a költsége pedig 50 arany varázslatszinteként.
Túlvilági Láncok
Előfeltételek: Famulusfókusz képesség
Korlátlan számban használhatod a Szörny Megfékezése varázslatot anélkül, hogy anyagi komponest és varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Vadon Nyelve
Korlátlan számban használhatod az Állatok Nyelve varázslatot anélkül, hogy varázslathelyet kellene felhasználnod hozzá.
Varázslatelnyelés
Előfeltételek: 9. boszorkány szint
Amikor egy lény varázsold rád, a reakciód felhasználva elnyelhet a varázslat mágikus energiát. Ezáltal viszanyersz egy elhasznált varázslathelyedet és ha a varázslat 6. szintél alascsonyabb szintű akkor semlegesíti a varázslat veled szembeni hatásait, ha pedig 5. szintűnél magasabb szintű, akkor elnyből dobod a mentődobást ellene.
Ezt a képességed a Karizma módosítónyi alkalommal (minimum 1-szer) használhatod 2 hosszú pihenőd között. Ez a képesség nem használható, ha egyetlen varázsalthelyedet sem használtad fel még.